Klachtenbehandeling


Heeft u een klacht?

Laat dat ons weten


Signum Maatschappelijke Hulpverlening en Zorg wilt u zo goed mogelijk van dienst zijn. Helaas kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij stellen het op prijs als u dit bij ons meldt, zodat gezocht kan worden naar een goede oplossing. Daarnaast helpt u de kwaliteit van ons dienstverlening te verbeteren.


Per 1 januari 2016 geldt de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ). In deze wet worden andere eisen gesteld aan de klachtenfunctionaris. Daarom hebben wij ervoor gekozen om de rol van klachtenfunctionaris onder te brengen bij de cliëntvertrouwenspersoon.


Wanneer u niet tevreden bent, kunt u dit het beste eerst bespreken met de betrokkene of met de leidinggevende. Als een gesprek over uw klacht niet helpt of als u een ander reden heeft kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris.


De klachtenfunctionaris is degene die binnen de organisatie die de zorgaanbieder in stand houdt of te wel de cliëntvertrouwenspersoon. De klachtenfunctionaris kan u adviseren over en ondersteuning bij het indienen van een klacht en bemiddelen bij het vinden van een oplossing.


Komt u niet tot een oplossing of is bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet gewenst kunt u terecht bij de klachtencommissie: De klachtencommissie is onafhankelijk en biedt uitkomst als het niet lukt om uw klacht naar tevredenheid af te handelen, of als bemiddeling niet wenselijk is. De klachtencommissie bestaat uit een voorzitter en een lid.


Signum Maatschappelijke Hulpverlening en Zorg geeft binnen 6 weken een schriftelijk oordeel over de klacht en de te nemen maatregelen.


Click voor meer informatieklachtenreglement van Signum Maatschappelijk Hulpverlening en Zorg.

U kunt verschillende manieren uw klacht indienen

Via het onlineklachtenformulier

Per e-mail


klachten@signumzorg.nl

Per Post


t.a.v. klachtenfunctionaris

Laan op zuid 782

3071 AB Rotterdam


Signum Maatschappelijke Hulpverlening en Zorg is lid bij Klachtenportaal Zorg B.V.



Als de klachtenprocedure niet heeft geleid tot een oplossing naar tevredenheid kan u uw klacht voorleggen aan de Klachtenportaal Zorg:


Klachten Portaal Zorg B.V.

Westeinde 14A

1601 BJ Enkhuizen

info@klachtenportaalzorg.nl
www.klachtenportaalzorg.nl